SELAMAT DATANG

Ahad, 28 Mac 2010

HARI YANG INDAH---------->Shaliza yang tulis

28/03/2010 (AHAD)

pagi yang indah awal-awal pagi aku wat tudung salji yang org tempah untuk di hantar dalam pkl10 pagi kemudian pkl10.00 pagi aku kasi jebon (kucing aku) makan ubat kk(panadol)..ini khaizal yang ajar tapi bukan bagi sebijik tapi suku je(panadol tu belah 4) coz jebon kecik lagi.pastu aku mandi dan ke pekan sari.kira dating la jugak dengan si  khaizal tu.pastu aku beli burger 9biji,goreng pisang rm2,tembikai rm4.50 pastu air tebu dan cendol.aku jumpa la mamat ikan yang selalu kacau aku tu.aku saje je bawa khaizal lalu 2kali kat tempat ikan tu.nganjing dgn mamat gatal tu,mamat tu pandang2 je aku,terasa jahat diriku ini.sebelum tu khaizal kenalkan aku dgn sorang gurl..aku pun xkenal sape gurl tu tp cantik la.hehehehe.jeles???xjeles pun…..lau jeles aku bgtau si khaizal dah.huhuhu.

lepas tu si khaizal tu datang rumah aku pastu aku cakap la sian jebon demam..lau ada ayah mesti ayah kasi minum air kelapa,tak sangka plak si khaizal tu nak cari kelapa muda gak.hadoila…..aku pun try cari galah dulu tp hampa la.then si khaizal yang degil ni nak panjat pokok kelapa tu…aku membebel giler2 punyer..ada kew nak panjat pokok kelapa yang tinggi tu…ei…aku pun terus lari dalam rumah dengan harapan dia pun akan ikut tp rupanya dia panjat jugak n taufiq temankan.ei…entah hape2 entah.

Setengah jam kemudian dia naik dan taufiq ambik minyak angin,aku pelik la then aku jenguk kat luar tgk si khaizal tgh basuh tgn dia…bapak banyak luka…budget kuat la mamat tu.geram giler…aku mula nak hangin..inilah akibat org keras kepala…..sian n risau sebenarnya.aku paksa gak dia sapu gamat…niat nak sapukan tp belum masanya aku nak wat itu semua even dalam hati emang nak wat.isk isk isk.mak potong tembikai pastu kami mkn tembikai then aku panaskan mee goreng utk khaizal n seperti biasa dia akn ikut aku ke dapur untuk membantu aku..sweetkan dia tu..emang sweet pun…tambah2 lau senyum lagila sweet..cair2….pastu dah siap panaskan kami pun mkn kat depan(ruang tamu)..kat ruang tamu,khaizal mkn mee goreng pastu aku mkn burger.pastu tetibe khaizal mintak aku tuangkan air..pelik sgt aku rasa coz selalu dia akan tuang sendiri tapi arini dia mintak aku tuangkan..aku pun berfikir maybe tgn dia sakit sangat kot..kesian plak then aku tolong tuangkan.kesian dia.

Tetibe dia cerita kat aku pasal mak dia usap badan dia n say sori coz tak dpt spendtime dgn dia..dia sendiri pelik kenapa mak dia wat cmtu sedangkan dia cakap mk dia tak pernah wat cmtu kat dia sebelum ni pun dan dalam kepala hotak aku pun berfikir..maybe mak dia takut dia akan kehilangan khaizal lepas kawen dgn aku kot sbb tu dia layan khaizal baik cmtu…herm..sedih lak aku rasa macam aku ni jahat plak.aku yang pk jahat then aku yg sedih sendiri..tak masuk akal langsung….wawawa….giler agaknya.tp sebagai tunang emang aku sayang dia tp xda la sampai nak pisahkan dia dengan mak dan dia lebih tahu bahawa syurga dia bawah telapak kaki mak dia,aku pun xnak dia lebihkan aku coz nnt dengan aku2 sekali masuk neraka.hayoyo...

petang pkl3 dia datang semula rumah aku.kami lepak kat kedai ABC depan rumah aku.aku belanja dia mkn rojak.asyik dia je belanja aku sekali ni biarlah aku belanja dia plak.mknla kami dgn rojak dan abc.pastu balik.

Dalam rumah aku mak aku tgk wat bakul telor guna surat khabar tu,apalagi si khaizal ni terus duduk n gulung kertas untuk mak aku,dia kena ada tenik tapi aku memang tak pandai..bukan tak mau cuba tapi lau xjadi aku mudah hangin.si khaizal ni buat sampai jadi bijak betul dia tu,hati terang coz cepat paham apa org ajar..

sebelum dia dtg rumah aku,aku dh bungkuskan dia ikan pekasam dengan kelubi..aku bungkus sediri je mula2 pastu emak dtg  tolong bungkuskan jugak...baik betul mak aku ingt kat bakal menantu dia ni.

oklah...sampai sini je..aku hepi dapat tunang macam khaizal..dia tegas dalam lembut..tegur dgn perbuatan dan bukan perkataan..erk..maksud aku dia tu takda la pukul2 tp dia akn tunjukkan aku contoh yang baik..terima kasih ya Allah kerana Engkau membaeri aku seorg lelaki yang sangat2 sempurna di mataku dan seterusnya menjadi pelengkap hidupku.terima kasih
MAAF ANDAI TERKASAR BAHASA YANG DI GUNAKAN.
-SYUKRAN-

6 ulasan:

wenk berkata...

bestnye dah bertunang...hehehe....
tu baru panjat pkok kelapa....dah luka2...siap letak ubat lagi..

jaga tunang bebaik :D

ALANG berkata...

hehehe...lau ader jodoh ader la wenk....ko tu bila lagi..jgn di sambar org dh laaa....

wenk berkata...

ade rezeki nnt aku kawen la...
ade calon tapi takde duit tak besh jugak

ALANG berkata...

duit leh di cari..calon yg baik susah di temui...

AnaqiHawwari berkata...

Erm..aku tetiba rasa nak cari tunang lak..hahaha.. semoga ko sentiasa dan bahagia itu milikmu...em...

ALANG berkata...

ugly duck : ha..ko tunang la...tp pastikan dgn org yg ko xkenal sgt itu lagi best...hakhakhak